Wednesday, April 29, 2009

Inget blir som man tänkt sig

Planen var att ta igen sig lite i helgen. Planen började gå i kras någonstans på torsdagen då jag fick reda på att jag nog var tvungen att lägga in några timmars arbete på lördagen också. Sedan så visade det sig ju dessutom att det var sista helgen för några svenskar här - så vi var naturligtvis tvugna att gå ut och festa lite. Ekvationen fredagsfest + lördagsjobb + lördagsfest gick inte riktigt jämt ut med återupphämtning.

Nåja, man lever bara en gång - men jag börjar känna mig lite seg. Nu i helgen blir det tamejfan inget arbetande iaf, den saken är säker.

Svininfluensen är lite mer reell här än i Sverige. The Governator utlyste undantagstillstånd häromdagen, och hittils har runt 15 pers smittats - varav en har dött. Det är förvisso inget som direkt oroar mig, men jag fick faktist tummen ur och fyllde i mina hälsoförsäkringspapper, vilket verkligen inte var en dag för sent...

1 comment:

  1. Jaa..det var verkligen på tiden!!! Ta hand om dig där borta!
    /Teija

    ReplyDelete