Thursday, April 23, 2009

Värmeböljan är över

Alla sagor har sitt slut. Tog den här bilden igår när jag stack hem från jobbet vid femtiden.          
99F motsvarar dryga 37C. Känns som det kanske var en liten lyckomätning, men det har varit temperaturer uppemot 32C de senaste dagarna. Var tyvärr tvungen att jobba både lördag och söndag, men jag passade på att jobba på förmiddagarna och kvällarna, och använde eftermiddagarna till att ligga vid poolen. 
Idag började dock vinden att vända, och framemot helgen kommer det bara vara något kyliga 18C. Kommer nog använda helgen till att ta igen mig lite. Blev runt 70h arbetande förra veckan, och även om denna veckan är något lugnare så ser jag verkligen fram emot en arbetsfri helg. Om jag orkar, vilket jag verkligen borde, så öppnar jag nog California Driver's Handbook - börjar verkligen bli dags att ta körkort.

No comments:

Post a Comment