Friday, April 17, 2009

Fotboll, jobb, och nedskärningar

Förutom att ha förverkligat mitt veckliga stimulanspaket genom att ha spenderat pengar på ett par barer/klubbar i SF i helgen så har det varit en relativt händelsefattig vecka. Har blivit en väldans massa jobbande (nej, jag hade inte ledigt på varken Långfredagen eller Annandag påsk), och så Champions League förstås. Vilken otroligt underbar känsla att se Chelsea tvåla till Liverpool. Synd att Porto inte lyckades spöa United bara - men man kan inte få allt. Jag ser med glädje fram emot semifinalerna mellan United och Arsenal. Naturligtvis hoppas jag i slutänden på att samma lag i finalen som 2006 - fast med en helt annan utgång. Fast nu är ju inte Henke Larsson i Barca längre, så det kan gå vägen...

Såg precis att Sony Ericsson kommer att fota ytterligare 2000 personer. Tråkiga nyheter naturligtvis. Ska bli intressant att se vilka kontor som blir drabbade hårdast, och vilka konsekvenserna blir för Tactel.

Ser förstås fram emot helgen - som förvisso kommer bestå mest av jobbande, men jag hoppas ändå kunna avnjuta några timmar vid poolen. Har varit lite småkyligt de senaste dagarna, så det ska bli riktigt trevligt med temperaturer uppemot 30 grader.

2 comments:

  1. Härligt att se att du avhandlar ämnena i rätt ordning. Absolut viktigast är resultaten i CL (som antagligen passerar obemärkta förbi over there) och sen kommer nyheten om att SEMC ska kicka 2000 pers. Det riktigt skruvade är dock att du håller på Chelsea framför Pool. Vilken sjuk hjärna kan komma på något sådant? :)

    Stay drunk!!

    ReplyDelete
  2. Värt att notera är naturligtvis att jag inte håller på Chealsea. Däremot så har Pool flaxat sig fram i CL i flera år nu - och det var verkligen på tiden att de fick bita i gräset.

    ReplyDelete