Tuesday, May 12, 2009

Saker och ting börjar falla på plats

Förra helgen inhandlades en alldeles sprillans ny grill. Jag hade tagit en bild på den, färdigmontered och klar, men så gick telefonen och blev lite knasig så jag var tvungen att flasha om den och huxflux så försvann bilden. Illa illa. Men detta borde råda bot på den dumheten. Kändes som ett naturligt val med en grill modell större, man vill ju inte att grannarna ska skratta åt en.

Samma dag som grillen  inhandlades så lyckades vi få tag på den beryktade (kanske rentav legendariska?) 6-layer dippen. Hade tagit en bild på den också, men även den försvann på grund av min brist på eftertanke. Nåja, god är den i vilket fall.

Jag fick mina registreringsskyltar förra veckan också. Fast det har ju gått rätt bra att köra utan dem, så jag vet inte om det är så mycket att hurra över. Dessutom så verkar det vara lag på att ha skylt fram också, men av någon anledning har jag ingen hållare där. Hade hellre varit utan fram pga estetiska skäl, men jag får nog ta och ringa bilhandlaren och få det åtgärdat.

Slutligen så såg jag till att skriva det teoretiska körkortsprovet idag. Lyckades med bravuren att ha ett fel av 36 möjliga. Gränsen för att klara det ligger på max sex fel. Så nu har jag laglig rätt att köra i två månader, vilket alltså innebär att jag har två månader på mig att klara uppkörningsprovet. Lite annorlunda mot hemma, men jag klagar inte.

Det är dessutom betydligt lugnare på jobbet nu, och vädret verkar ha återhämtat sig. In alles en ganska bra vecka.

5 comments:

  1. Du borde lägga upp en vikt-indikator bredvid dina tempvisare så att man kan följa hur du går från 'slimmad' till 'Ricky Lake-åskådare'. :)
    För jag antar att du är 'heading there' med 6-layer dippen och den nya grillen som det inte är lönt att dra igång om man inte har en halv buffel att grilla?

    ReplyDelete
  2. Hahaa..kul kommentar där vacationboy :P

    Men jag tror mer på att han springer av kilona när han springer mellan sig o grannflickan eller nåt :P
    /Teija

    ReplyDelete
  3. Du lyckas da alltid fa till det Rickelito. Men i arlighetens namn sa finns det nog risk for viss viktuppgang. Borde borja nagon sorts kroppsarbete antar jag.

    Teija: Haha, nae. FYI sa tror jag att hon har flyttat.

    ReplyDelete
  4. Skaffa ett skydd till grillen. Låt den absolut inte bli blöt. Min grill ser ut som fan nu och det började med lite oskyldigt regn. De är inte direkt tåliga. /mats

    ReplyDelete
  5. Mats: Tackar, bra tips! Jag får se till att köpa ett skydd tills någon gång i höst när det börjar regna igen. ;)

    ReplyDelete