Wednesday, February 11, 2009

Bilar, bilar, och åter bilar

Den första tiden här har kretsat mycket runt bilar. Man måste ju naturligtvis ha en bil. Jag har hyrbil i drygt en vecka till, och innan dess ska jag helst ha köpt någon sorts bil. Det har därför blivit en hel del besök hos olika bilhandlare - Audi, BMW, Mercedes, VW, Lexus, m.m. Anledningen att europeiska märken har dominerat är för att de har något som kallas Foreign Business Professional Program, som innebär att man kan få (vettig) finansiering utan att ha en credit score. Kort sagt kan man väl säga att kreditansökningar här baseras helt på vad man har för credit score (något man får när man betalar av annan kredit), och inte alls på vad man har för inkomst. 
Den bil som ligger högst på min lista just nu är Lexus IS 350. Det är en riktigt trevlig bil. Det enda otrevliga med den är att den kostar en slant. Håller för tillfället på och undersöker huruvida det är möjligt att få ett köp finansierat på någorlunda vettiga vilkor. Finns den möjligheten så är det väldigt troligt att jag blir Lexusägare. :)


2 comments:

  1. Glöm Lexus!
    Finns bara en värdig bil att köra omkring med i staterna, nämligen deras svar på Volvo V70.
    http://www.fordvehicles.com/trucks/superduty/

    ReplyDelete
  2. Jo, den ar ju forvisso javligt najs, men det ar sa manga som kor omkring i sanna har sa darfor skippar jag nog den ;)

    ReplyDelete