Sunday, February 22, 2009

6-layer dip

I fredags var det dags för årets första BBQ. Värdarna - Tommy, Victor, och Colin - är inte bara jobbkompisar utan även våra grannar. Vi funderade på att ta bilen, men tänkte att en promenad på 50 meter nog kan vara uppfriskande.

Det var iaf en trevlig tillställning med grillade burgare och kyckling. Till min stora förtjusning så fanns där även 6-layer dip. Denna genialiska dip är det kulinariskt bästa USA har haft att erbjuda hittils. Någon sorts bönmix, guacamole, salsa och gräddfil är några av ingredienserna. Naturligtvis toppat med cheddar. En explosion av smaker som bäst avnjutes med nachos.

Kaliforninen verkar ha någon sorts regnperiod just nu. Förutom några dagars uppehåll (fredagen var en av dem) så har det i princip regnat konstant. De flesta verkar dock vara positiva till det, och anledningen är att man vill slippa vattenransonering till sommaren. Just nu stör det inte mig så mycket heller eftersom det hittils inte har blivit någon tid över till några utomhusaktiviteter.

2 comments:

  1. Dippa verkar gott men har du hittat nåt tjurställe än?

    ReplyDelete
  2. Nej, men ska jag vara ärlig så har jag faktist inte letat på riktigt än. Jag tror inte det finns, men hoppet lever ännu iaf.
    Däremot kan jag berätta att jägerbomberna här briserar precis som hemma i Sverige. :)

    ReplyDelete