Saturday, October 17, 2009

It's alive!

Jaja, det har varit ett tag sedan jag skrev sist. Det har kommit klagomål från både den ena och den andre. Men jag sa redan i första inlägget att jag nog kommer ha problem med att fortsätta skriva en längre tid. Nåväl, vad har hänt sedan sist?

Det har kommit nytillskott till dammen. Som tur är heter ingen av den Anna i förnamn. Numera är de dock lika stora som de andra - kanske beror på allt korvbröd jag matat dem med.


Barcelona var här och spelade här i augusti. Ingen höjdarmatch kan man väl inte säga, men det var kul att se Messi & co live. Zlatan var ju skadad vid tillfället så han spelade ingenting.

Candlestick Park, som matchen spelades på, var i princip full. En ganska märklig stadion. Hemmaarena för San Francisco 49:ers (ett tag till iaf), men den verkar vara byggd efter att klara av baseball också, vilket nog är anledningen till dess lite märkliga form.

Jag har också hunnit med att få besök under den här tiden. Peppe och Mattias var här i drygt tre veckor, så jag passade på att vara ledig i en vecka. Vi passade på att åka till Vegas. Den här gången spelade jag en hel del poker. Gick plus HELA 70 dollar, men med tanke på att jag låg back 200 efter första dagen så var jag väl ändå rätt nöjd. Jag spelade mest under dagtid - men vill man vinna pengar så ska man nog spela kvällstid. Det var en hel del ordentligt fulla människor som spelade. Kanske inte så konstigt med tanke på att man får gratis drinkar när man spelar...
Efter Vegas så drog vi ner till San Diego ett par dagar. Jag flög sedan hem därifrån, medan Peppe och Mattias fortsatte sin road-trip.

Mitt visum blev dessutom ogiltigt ett tag. Anledningen till det var att Tactel fick en ny majoritetsägare. Den nya majoritetsägaren är ju naturligtvis ett norskt bolag, och eftersom att mitt visum byggde på något sorts handelsavtal mellan Sverige och USA, så blev det helt plötsligt inte giltigt då Tactel numera ses som ett norskt bolag i de amerikanska myndigheternas ögon. Med hjälp av den tappra advokatfirman så har jag dock lyckats få ett nytt visum, så allt ska, mer eller mindre, vara frid och fröjd på den punkten nu.

Förra söndagen så möttes jag av ett blött garage när jag körde in bilen. Naturligtvis hade varmvattenberedaren gått sönder. Vi var tvugna att stänga av vattnet till hela huset tills dagen efter då det kom en kille och bytte ut den. Som om det inte var nog med det så hade det dessutom lyckats komma in vatten i mitt badrum (det gränsar mot garaget) via väggarna. Tydligen är det inga krav i det här landet att en varmvattenberedare måste stå på ett vattensäkert ställe... I vilket fall som helst så var ju delar av min heltäckningsmatta i badrummet helt dyngsur. Så det var tvunget att ställas in två avfuktare och tre fläktar. De har i princip stått på dygnet sedan dess. Mattan verkar torr nu, men det är tydligen fortfarande lite blött i två av väggarna.

Två fläktar och en avfuktare. Står en avfuktare och en fläkt till inne i en garderoben.

De var ju naturligtvis tvungna att sätta upp något sorts plastskydd in till mitt badrum. Känns lite som att man är ute och tältar varje gång man måste in där.

Jag kan ju dessutom meddela att maskinerna inte är direkt tysta. Var tvungen att sova med hörlurar på två nätter. Det är dock mycket bättre nu när de har tagit bort några av prylarna.

5 comments:

  1. Det var på tiden! :) Kul att höra att du lever! Och det är ju bara i a la america man heltäckningsfuckingmattor i badrummet. Komigen!..eller nej..vänta...i australien var det också så... Braaa dääär!
    /Teija

    ReplyDelete
  2. Äntligen något vettigt att läsa på nätet igen! Keep it up!
    /P

    ReplyDelete
  3. Poker i Vegas. Det är stort !

    ReplyDelete
  4. Teija: Jag tror bestamt att de har heltackningsmattor i England ocksa. Maste vara en sprakrelaterad grej :)

    P: Joda, jag belysar ganska manga varldsproblem

    L-E: Det var riktigt kul - var ett tag sedan jag spelade sa kande mig lite rostig i borjan. Att man far gratis drinkar under tiden man spelar gor ju inte direkt saken varre :)

    ReplyDelete
  5. Jaa..klart man får gratis drinkar..hur ska dom annars gårunt!? Dom måste ju försöka få dom som faktist tänker på andra tankar...:P
    /Teija

    ReplyDelete